2014
12.18

Lichtfund in der Zeitreise (An & Verkauf)

2014
12.18

Visuelle Notiz (4x K40, Selbstentwicklung)

2014
12.14

// Methodik: Der 16mm Film wurde nach der Additiven Farbmischung 3 mal (vorwärts, rückwärts nochmal vorwärts) in der Kamera belichtet (Farb-Negativmaterial) mit jeweils einen anderen Farbfilter vor dem Objektiv: rot, blau, grün >> http://de.wikipedia.org/wiki/Additive_Farbmischung

// >> http://www.filmgruppe-chaos.de/ & https://vimeo.com/user18114569

2014
12.13

” … “The Forbidden Room“ is a feature film with its own separate story and stars” while “Seances will be an interactive Internet project.” …” | http://en.wikipedia.org/wiki/Seances_%28film%29

There are hundreds of films that have been lost or destroyed, and these forgotten stories have always appealed to Canadian director Guy Maddin. With his new project, Seances, he hopes to recreate 12 of these films from the silent era … | “Guy Maddin’s lost history of film” (2013) >> http://cultmontreal.com/2013/07/guy-maddins-lost-history-of-film

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.


“Daniel Garber interviews Guy Maddin about his project Seances”
Canada, Cultural Mining, Lost Movies, Montreal, Uncategorized by CulturalMining.com on July 18, 2013
https://danielgarber.wordpress.com/2013/07/18/daniel-garber-interviews-guy-maddin-about-his-project-seances/

Production design illustrations. Guy Maddin’s The Forbidden Room / Seances. 2012-2014 >> http://galenhjohnson.com/post/56261866702/production-design-illustrations-guy-maddins-the

” … In addition to re-imagining lost films, Maddin is also “resurrecting” projects that were planned but never filmed. Maddin has stated that he will not be parodying or otherwise mimicking the approach of the directors whose films he is re-envisioning, but rather tried to capture the imagined “spirits of the films, rather than of their directors.” Films will not be shown in their entirety, but rather, offered as fragments in order to be recombined online. …” | Seances (film) | >> http://en.wikipedia.org/wiki/Seances_%28film%29 (12/2014)

2014
12.13

13:09 waren wir durchaus durchregnet – konnten uns aber mit einem Stück Rosenkohlgratin bei Tante Suse aufwärmen. Irritierte Blicke aus dem Fenster. Der Regen machte es über Stunden unmöglich die alte Nizo 801 Kamera im Freien auszupacken.

15:07 hat das Kieler Wetter eingelenkt – es gibt uns für eine halbe Stunde die Wik frei. Ich zog mein verlottertes Sonderbar-Kostüm aus dem 30iger Jahre Koffer und es wird wieder kalt an den Beinen. Signore Lennowitsch konnte im dem einsetzenden Schummerlicht gerade noch den Sonderbar mit verwachsenen Gleisen auf 15m Film belichten – schon beginnt es wieder zu regnen.
Containerschiffe fahren währenddessen ein Stück neben uns durch die Schleuse – zurück in der Schmalfilm-Garage konnte man den Wind an den neuen Dachziegeln heulen hören.
Die vielen kleinen Regenlöcher im Garagendach gehören jetzt der Vergangenheit an – aber beim nächtlichen urinieren ein Stück weiter auf der Wiese, wusste ich nie so genau, aus welcher Richtung der nächste kräftige Windstoß kommt.

2014
12.06

2014
12.06

Marthastraße bei Nacht (Kiel)

2014
12.06

Visuelle Notiz (Zwischenbilder im Karton)

Beamer >> Transparenzpapier&Bild << Super8 Kamera

2014
11.25

Experimenting with light, movement, and various darkroom techniques, abstraction and repetition … by John Davis (Super8, 2011) >> http://vimeo.com/user3869700 & John Davis is a California-based visual artist and musician >> http://noiseforlight.com/

2014
11.22

Visuelle Notiz – Alter Botanischer Garten Kiel
Kamera Super8 Nizo 801, Tri-X (Zeitraffer)